خانواده سالم

خانواده سالم

علمی فرهنگی اجتماعی
خانواده سالم

خانواده سالم

علمی فرهنگی اجتماعی

چای مانع افزایش وزن می شود


، پژوهشگران دانشگاه کوبه در ژاپن دریافته اند که مصرف منظم چای ، تغییرات آسیب رسان در خون، ناشی از غذاهای چرب را - که می تواند به بروز دیابت نوع 2 منجر شود - نیز متوقف می کند ... 



 

نتایج مطالعات جدید نشان می دهد نوشیدن چای می تواند از اضافه وزن ناشی از مصرف «هله هوله» پیشگیری کند.

به گزارش ایرنا ، پژوهشگران دانشگاه کوبه در ژاپن دریافته اند که مصرف منظم چای ، تغییرات آسیب رسان در خون، ناشی از غذاهای چرب را - که می تواند به بروز دیابت نوع 2 منجر شود - نیز متوقف می کند.

محققان که این بررسی ها را بر روی موش ها به انجام رسانده اند بر این باورند تایید همین نتایج بر روی انسان می تواند نشان دهنده فواید بیشتری از این نوشیدنی برای سلامت باشد.

آنان در مطالعات خود به برخی از موش ها رژیم غذایی پرچرب و به بقیه رژیم غذایی معمولی دادند. هر یک این دو گروه نیز به گروه های کوچکتری تقسیم و به مدت 14 هفته به آنها آب، چای سیاه و یا چای سبز داده شد.

هر دو نوع این چای مانع از افزایش وزن و ایجاد چربی شکم مرتبط با رژیم غذایی پرچرب شدند.اما چای سیاه ، تاثیرات مضر بر روی خون را که معمولا با رژیم غذایی پرچرب مرتبط است، از بین برد.

این تاثیرات مضر شامل افزایش کلسترول، افزایش گلوکز خون و مقاومت به انسولین (عامل بروز دیابت نوع 2) می شود. در این حالت بدن به طور مناسب از انسولینی تولید شده استفاده نمی کند.افزایش چاقی در کشورهای غربی در بیشتر افراد موجب مقاومت به انسولین شده است.

به گفته آنها ، در حال حاضر اثر نوشیدن چای بر کاهش خطر بیماری های قلبی ، سرطان و پارکینسون تایید شده است.

تحقیقات دیگر نشان می دهد که نوشیدن چای منظم به مدت 10 سال یا بیشتر تراکم استخوان را نیز بهبود می بخشد.










نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد