خانواده سالم

خانواده سالم

علمی فرهنگی اجتماعی
خانواده سالم

خانواده سالم

علمی فرهنگی اجتماعی

خانواده و طلاق > هزینه هر طلاق 70 میلیون تومان اعلام شد


هر طلاق آسیب‌های مادی و معنوی بسیاری را برای جامعه و خانواده به همراه دارد؛ به طوری ‌که هر طلاق حدود 70 میلیون تومان هزینه برای جامعه و خانواده دارد...




مدیرکل امور جوانان استان تهران با بیان اینکه طلاق، عامل اصلی بروز آسیب‌های جدی در جامعه است، گفت: هر طلاق حدود 70 میلیون تومان هزینه برای جامعه و خانواده به همراه دارد.



 

به گزارش فارس سیدعباس جوهری در مراسم افتتاحیه برنامه‌های ایام‌الله دهه فجر و دومین دوره از دوره‌های آموزشی موفقیت (ازدواج موفق ـ خانواده موفق) در شهرستان پاکدشت گفت: قطعاً دشمن در عصر حاضر، برای تزلزل بنیان خانواده برنامه‌ریزی کرده و از ابزارهای جدید استفاده می‌کند و متأسفانه ما در خانواده‌ها، سپر مناسب و موانع دفاعی را برای مقابله با این حملات در نظر نگرفته‌ایم؛ بدون شک آموزش‌های قبل از ازدواج و تشکیل خانواده یکی از راه‌های مقابله با این خطر خواهد بود.

وی با بیان اینکه متأسفانه بیش از نیمی از طلاق‌ها در اوایل زندگی و حدود 10 درصد طلاق‌ها در نقطه صفر و قبل از آغاز زندگی مشترک اتفاق می‌افتد، افزود: این آمار و ارقام، حاکی از این است که متأسفانه زوجین و خانواده‌های آنها، بدون شناخت کافی و آموزش‌های مناسب، اقدام به تشکیل خانواده و ازدواج کرده‌اند و بدون شک اگر آموزش در خانواده‌ها جدی گرفته شود، طلاق‌هایی به این صورت، روندی رو به کاهش خواهد داشت.

جوهری، منشأ نا‌آگاهی‌ها و ناتوانی‌ها در کنترل بحران‌ ازدواج جوانان را ناآگاهی خانواده‌ها دانست و تصریح کرد: اکنون زمان این نیست که بدون آموزش و آگاهی و با دانسته‌های گذشته در امر ازدواج، با جوانان ارتباط برقرار کنیم بلکه خانواده‌ها باید با کسب آموزش‌های مرتبط و به‌روز، از بروز مشکلات ازدواج جوانان که به طلاق منتهی می‌شود، جلوگیری کنند.

وی ادامه داد: طلاق، ام‌الفساد و عامل اصلی آسیب‌های جدی در جامعه است؛ هر طلاق، تبعات و آسیب‌های اجتماعی جبران‌ناپذیری را به پیکره جامعه وارد می‌کند و آسیب‌های مادی و معنوی بسیاری را برای جامعه و خانواده به همراه دارد؛ به طوری ‌که هر طلاق حدود 70 میلیون تومان هزینه برای جامعه و خانواده دارد.

مدیرکل امور جوانان استان تهران با اشاره به ایام‌الله دهه فجر و پیروزی غرورآفرین انقلاب اسلامی بیان داشت: مردم ایران در 32 سال گذشته، حرکتی را آغاز کردند که ریشه‌های فساد را خشکاند و در حال حاضر ما نیاز به انقلاب جدیدی در حوزه ازدواج جوانان داریم تا ریشه طلاق را از خانواده‌ها بخشکانیم و با همت مسئولان، شاهد بهبود در وضع فرهنگی خانواده‌ها باشیم.

 


منبع خبر : عصر ایران - http://www.asriran.com/fa/print/155391











نظرات 2 + ارسال نظر
نوروز یکشنبه 19 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 09:20 ق.ظ http://13881113.blogfa.com

با سلام
من از شما ممنونم
انتقاد می کنید
ازخدا میخوام کمکم کنه تا از تعریف کردن وتشویق مغرور نشم, تایید نشم چون نقصام مثل کوه خواهد شد و مرا به ته دره می فرستد!!!!!!!
من هر چه دارم از شما دارم
از تجارب ارزنده شما عزیزان من
از سر عشق دوستون دارم!!!!!!

خیلی هم از من تعریف نکنید.گاهی اوقات بیشتر شیبه به اغراق میشه

حسین شنبه 18 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 11:52 ب.ظ http://www.savrina.ir

سلام
خبر داغی بود
70 میلیون !!!!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد